DyFashion.ro – Migrarea a scos magazinul din impas
Se împlinesc șase ani de la lansarea unuia dintre cele mai cunoscute magazine online de îmbrăcăminte pentru femei: DyFashion. Site-ul creat de soții Dragoș și Irina Aipu a trecut printr-o transformare odată cu migrarea pe platforma Avanticart, acum un an.
Dragoș ne-a relatat care au fost provocările unei afaceri online aflate la început de drum, cum le-a depășit și ce sfaturi ar trebuie să urmeze cei care se gândesc să deschidă un magazin online.
Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?
Dragoș: Povestea a început în 2011, când ne săturasem să căutăm un loc de muncă în București și am decis să încercăm o mică afacere online care ni se potrivea amândurora. Simțul antreprenorial îl aveam din familie, amândoi având părinți comercianți.
Ce probleme/provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?
Dragoș: La început, site-ul era în PrestaShop și programatorul zicea că nu se pot face foarte multe lucruri pentru că PrestaShop este foarte rigid.
Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?
Dragoș: Totul era în impas. Nu puteam progresa dacă nu făceam migrarea. E ca și cum ai trece de la un apartament cu două camere la o hală de 300 metri pătrați. Îmi doream mai mult trafic de calitate, iar site-ul să poată suporta mai multe conexiuni simultan. Îmi doream atunci o echipă care să conceapă ceea ce eu “visam” noaptea, să îmi pună butonul X acolo unde voiam sau filtrul să facă ce voiam eu (la acel moment, multe lucruri nu erau posibile).
Cum a decurs migrarea?
Dragoș: Migrarea a fost mai mult decat OK și în două săptămâni cunoșteam aproape toate elementele din panoul de administrare. Câteva lucruri pe care le consideram inutile atunci, acum realizez că sunt foarte utile.
Cum a îmbunătățit această migrare afacerea dumneavoastră?
Dragoș: Ne-a permis să avansăm la un alt nivel datorită vitezei de încărcare a site-ului și capacității de a rezista la mai multe conexiuni simultane. În trecut, pe PrestaShop, site-ul se bloca instant când erau foarte mulți useri pe site, pentru că era greu de optimizat.
Puteți să ne dați câteva cifre care să reflecte schimbarea produsă de migrare (cu cât au crescut vânzările, vizitele pe site, comenzile, valoarea comenzilor, rata de conversie etc.)?
Dragoș: E greu să spun exact, dar vorbim cu siguranță de cel puțin o dublare a cifrelor.
Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?
Dragoș: Folosim Cargus, dar vrem să migrăm către GLS. Pe Cargus i-am ales pentru preț, iar acum vrem să lucrăm pentru GLS tot datorită prețului, dar și pentru portofoliul lor și calitatea serviciilor.
Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?
Dragoș: Să nu îți faci magazin online pentru că are X și ai auzit că face zeci de mii de euro profit. Ai slabe sanșe de reușită dacă nu pui suflet și, mai ales, trebuie să îți placă să înveți despre SEO, Facebook, retargeting, remarketing, cuvinte cheie, vânzare, conversie. Ai nevoie de ambiție și curaj. Să alegi încă de la început platformă customizată, nu pe cele gratuite.
Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?
Dragoș: Să căutăm o locație mai spațioasă, să diversificăm gama de produse pentru femei.
Daca ați putea să o luați de la capăt (cu acest magazine online), ce ați face diferit?
Dragoș: Aș crea site-ul din start pe o platformă customizată, creată de români, aș angaja oameni mai devreme și nu aș crede că eu pot face totul de unul singur, aș dormi mai mult noaptea.
–
Citește și povestea magazinului Guara, unul dintre cele mai iubite branduri de modă românești.